Self-bill
Veelgestelde vragen
Elke maand of elk jaar, afhankelijk van de gekozen facturatieperiode, ontvangt u van ons een document dat uit drie delen bestaat:
U ontvangt van ons een factuur die in uw naam is opgesteld en die u in uw boekhouding als een uitgaande factuur kunt opnemen (en niet als een creditnota).
De eenvoudigste manier om dat te doen, is door een afzonderlijk sub-dagboek aan te maken voor al onze self-billfacturen.
Het is daarom belangrijk dat u niet langer zelf facturen opstelt en verstuurt.
Voor de betaling van de energie die u op het injecteert, werken we met een compensatie tussen de factuur van de netkosten en uw self-billfactuur.
- Wat als het bedrag dat ENGIE mij voor de geïnjecteerde energie moet betalen, hoger is dan de netkosten?
Als het bedrag dat wij u voor uw geïnjecteerde energie moeten betalen hoger is dan het bedrag van de netkosten, maken we het verschil tussen beide bedragen binnen twintig dagen na de factuurdatum over op uw rekening. Met andere woorden: u hoeft uw netkosten niet te betalen.
- Wat als het bedrag dat ik voor de netkosten moet betalen, hoger is dan de terugbetaling van ENGIE voor de geïnjecteerde energie?
Als het bedrag dat u voor de netkosten moet betalen hoger is dan het bedrag dat wij u veschuldigd zijn voor de geïnjecteerde elektriciteit, vragen we u om binnen de betalingstermijn alleen het verschil tussen de twee facturen te betalen. Dat verschil vindt u duidelijk in de begeleidende brief.