In Blog
Het jaar is bijzonder zacht gestart en tot nu toe zijn er geen aanwijzingen dat er een koude winter op komst is. Sinds het begin van het jaar liggen de temperaturen boven het seizoensgemiddelde: dat is slecht nieuws voor het klimaat, maar goed nieuws voor de energieprijzen.
In Blog
Elk Europees land heeft zijn eigen marktplaats. Aardgas wordt verhandeld op de termijn- of de spotmarkt. Welke is de beste optie voor uw bedrijf?
In Blog
De invasie van Oekraïne en de onderbreking van de invoer van Russisch gas die daaruit volgde, bewijzen nog maar eens dat een sterke stijging van de gasprijzen meestal uitmondt in een verhoging van de elektriciteitsprijzen. Maar omgekeerd geldt hetzelfde: een stijging van de elektriciteitsprijzen kan eveneens tot een stijging van de gaspri
In Blog
De uitstoot van broeikasgassen tegen 2030 met 55% verlagen ... Dat doel heeft de Europese Commissie in 2021 gesteld. En om dat doel te bereiken, werd Fit for 55 uitgewerkt. Het moet de Europese klimaatwet hervormen, m.n. het systeem voor emissiehandel (EU ETS) dat in 2005 werd ingevoerd om de economische spelers aan te moedigen hun CO2-ui
In Blog
De centrale van Coo vervult al meer dan 50 jaar (1972) een centrale rol in onze energiemix. Ze vormt een essentiële schakel om het evenwicht op het elektriciteitsnet te garanderen door elektriciteit uit waterkracht te injecteren op momenten dat er een elektriciteitstekort is of door overtollige elektriciteit op het net te absorberen op mo
In Blog
Twee keer per jaar analyseren onze experts de tendensen van de energieprijzen voor de komende 5 jaar. In onderstaande analyse (van eind april 2024) werden de meeste voorspellingen van eind 2023 naar beneden bijgesteld. We vatten de essentie voor u samen.
In Blog
Stel: volgende week moet u voor uw job naar een opleiding. Zo’n 300 km ver. En omdat het op vrijdag is, wilt u er graag ook een weekendje aan de kust van maken. Dat is zo’n 100 km extra.
In Blog
Niet alleen onze steden worden slimmer: ook wij worden met zijn allen slimmer als het gaat om mobiliteit. Ook bedrijven kunnen niet anders dan hun personeel op een andere manier laten omgaan met mobiliteit.
In Blog
Hoewel het merendeel van de laadbeurten met een elektrische wagen vooral thuis en op de werkplek gebeuren, is er toch steeds veel vraag naar een publiek laadnetwerk. Maar hoe werkt het nu juist, publiek laden?
In Blog
Steeds meer bedrijven investeren in laadpalen op hun parking. Maar hoe gaat zo’twereinstallatie nu eigenlijk in zijn werk? Wij volgden onze techniekers tijdens de installatie van twee laadpalen bij onze klant Technopolis in Mechelen.